Korkmayın açık denizlerde sizi batıracak dalga yoktur. Sığ sulardır hep bir tekneyi alaşağı eden. Kaybolmaktır en kötüsü denizlerde, fenerlere güvenin. Buyrun deyin lafınızı, lafla yürüsün peynir gemileri bu kez.





>> 27 Aralık 2008 Cumartesi

* MÜCRİM (SUÇLU) GÖZLER

Masal bir adamın dört bin dinara bir kız almasıyla başlar.

Bir gün adam gözlerini kızın üzerine dikti ve sonra göz yaşlarına boğuldu. Kız ona neden ağladığını sordu. Adam yanıtladı:"Öylesine güzel gözlerin var ki bana Rabbe ibadet etmeyi bile unutturuyor."

Kız yalnız kalınca gözlerini oydu. Adam onu bu halde gördü ve acıyla sarsıldı. "Kendine neden eziyet ettin? Değerini düşürdün." Kız şöyle karşılık verdi: "Bende bulunan hiç bir şeyin sizi Rabbe ibadetten alıkoymasını istemem."

Adam o gece, düşünde bir ses işitti. "Kız değerini sana göre azalttı ama bize göre arttırdı ve biz onu senden aldık."

Uyandığında adam, yastığının altında dört bin dinar buldu. Kız ölmüştü.


DÜNYANIN EN GÜZEL BEŞ DAKİKASI.

Gözlerimi aralıyorum.

Bir kozanın içindeyim. Sıcak. Pürüzsüz. Rahiyası başımı döndürüyor. Doyasıya içime çekiyorum.

Uykuyla uyanıklık arası bir yerdeyim.

Rüya mı gerçek mi ayırdına varamıyorum önce, sonra fark etmez diyorum kendi kendime, ikisi de bitecek nasıl olsa..

Mutluyum. Havada asılıyım.

Zaten hiçbir yerde olmak istemiyorum.

Zaman durmasın. Aksın saniyeler ziyanı yok.

Sadece orada, o anda, o kozanın içinde olmak istiyorum.

Beş dakika. Sonra dünyanın en tatlı uykusuna dalıyorum.


* Ahmed Eş Şirvani’nın masalı.
**İki yazının anlaşıldığı üzere birbiriyle ilgisi yoktur.

4 yorum:

efsa 27 Aralık 2008 11:59  

sadece masal beni benden götürdü...

Unknown 29 Aralık 2008 12:48  

Olağanüstü Masallar,
Jorge Luis BORGES - Adolfo Bioy CASARES,
Çeviren: Ergün AKÇA, Mitos Yayınları, 1995,

Bulabilirseniz, ben henüz edinemedim. Bir arkadaşım gönderdi bu masalı. Borges'un Anlar şiirine de bayılırım.

Sevgiler.

ergün 30 Mart 2009 01:56  

masalın çevirmeniyim.Kitapta gerçekten çok güzel masallar var. Ne yazık ki kitap yıllar önce 'Mitos' yayınlarından çıkmıştı. Şimdi tükendi. Ben de bile sadece bir tane var.Internetin belki de en güzel yanı bu.Böylece unutulabilecek şeyler kiminde bıraktığı izler sayesinde yeniden dolaşıma girebiliyor.

ergün akça

Unknown 30 Mart 2009 11:24  

Kitabı aradım epeyce. gerçekten hiç biryerde yok. Masalı anlatan arkadaşım kütüphanesinin derinliklerinden çıkarıp kitabı okumamı sağladı. İçinde yer alan masallar farklı kültürlere ait, fazla bilinmeyen ve güzel masallardı. Çok keyif alarak okudum.

Kitabı dilimize kazandırdığınız için çok teşekkürler. Umarım yeniden basılır ve daha çok kişi okuma imkanı bulur.

diplerde

*Hayatın seni savurduğu yer, senin savrulmak istediğin yer olmayabilir. Dur ve bak; "buraya nasıl geldim"

*dünya batıyor iyi tutun, güneşle tek başına bırakacak seni.(haiku)


İzleyiciler

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP