Korkmayın açık denizlerde sizi batıracak dalga yoktur. Sığ sulardır hep bir tekneyi alaşağı eden. Kaybolmaktır en kötüsü denizlerde, fenerlere güvenin. Buyrun deyin lafınızı, lafla yürüsün peynir gemileri bu kez.





GÜL KOKUYORDU KARANLIK

>> 2 Mayıs 2008 Cuma

Kapkaranlık bir sahneydi karşımdaki. Bir Endülüs gecesini andıran gitar sesi vardı uzaktan ve sis…
Gülleri sevmem aslında ama kokuları hoştur ve gül kokuyordu karanlık. Gitarın tellerine hızla vurulduğunda sahnede bir ışık ve ışığın altında bir adam duruyordu.Elleri ceplerinde adım atmakla atmamak arasında bocalıyordu. Başı dik. Adam iki step yapıp durdu sahnenin ortasında. Adım sesleri bozdu karanlığı. Çok da kararlıydı bu iki adımın tınısı. Sonra durdu, başını çevirip ardına baktı gövdesi kımıldamadan, karanlığa.
Bir ışık daha yandı sahnede bir kadın zayıf, üstünde bir şal omzunun tekini örten. Ağzında bir gül. Sımsıkı ısırdığı. Kadın adama umarsız raksetti.
Adam hayretle izledi bunu. Olduğu yerde iki step yapıp kadının ilgisini çekti. Müzik durdu, kadın durdu...
Adama baktı kadın ve geri gitti adımları ama sürüyerek adeta gel diyerek. Adam bir adım attı ve durdu, kadın bir adım attı ve durdu. Hiç ses yoktu o an ve öylece durdular. Yorgun iki beden vardı ne yapacağını bilmeyen sahnenin ortasında. Kadın gülü biraz daha ısırdı dudağında diken yara açtı, adam yumruklarını sıktı. Durdu, durdukça yumruğunu daha sıktı.
Gitar gene çalmaya başladı, yumuşacık bir ezgiyi. Rüzgar katıldı bu armoniye kadının saçları dalgalandı, adamın gömleği. Adam bir adım daha attı kadın bir adım. Karşı karşıya bir birlerine deymeyen iki beden vardı. Işık birdi ikisi üzerinde. Adam elini kadının yanağına koydu kadın başını adamın eline bıraktı. Adam kadına sarıldı, kadın adama. Bir dans başladı

tangoydu sanki…
Ama değil, valsti…
Ama değil, sevişmeydi…
Ama değil, tutkuydu,
ama değil...

Kadın durdu...
Adam iki adım geriye çekildi...

Bir ışık daha yandı sahnede başka bir adam tüm bunca zaman karanlıktaydı ve oradaydı. Kadın adama tanıdık baktı. Bir adım attı adam, kadına paralel bir adım. Kadın durdu. Ağzından gülü alıp yere attı gülle kanı damladı yere iki kızıl lekeydi sahnede kan ve gül. Bir Endülüs havası vardı gecede sahne gene karanlığa büründü.
Gitar sustu…
Gül kokuyordu karanlık.

0 yorum:

diplerde

*Hayatın seni savurduğu yer, senin savrulmak istediğin yer olmayabilir. Dur ve bak; "buraya nasıl geldim"

*dünya batıyor iyi tutun, güneşle tek başına bırakacak seni.(haiku)


İzleyiciler

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP